Yerli ve milli tren için tarihi imza
GÜNDEMUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi A.Ş. (TÜRASAŞ) ile TCDD Taşımacılık arasında imzalanan Eskişehir 5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi Sözleşmesi İmza Törenine katıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi A.Ş. (TÜRASAŞ) ile TCDD Taşımacılık arasında imzalanan Eskişehir 5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi Sözleşmesi İmza Törenine katıldı.
Bakan Uraloğlu, imzalanan sözleşmeyle TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü’nün TCDD Taşımacılık için 95 adet “Eskişehir 5000” Elektrikli Anahat Lokomotifinin üretimine başlayacağını duyurdu.
TCDD Taşımacılık’ın araç havuzuna 95 adet yerli ve milli “Eskişehir 5000” elektrikli anahat lokomotifinin dahil olacağını bildirerek, “TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü, TCDD Taşımacılık için 95 adet ‘Eskişehir 5000’ün üretimine başlayacak. Lokomotifimizin yerlilik oranı seri üretimde yüzde 85’e kadar çıkacak” dedi. Bakan Uraloğlu, bu alandaki ilklerin ve enlerin projesi olarak da kabul ettikleri Eskişehir-5000 projesinin 1280 kW gücüyle bugüne kadar Türkiye’de tasarlanan en yüksek güçlü CER motoru özelliğini taşıdığının altını çizdi.
Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti 2024’te Tamamlanıyor
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin saatte 160 kilometre hıza sahip “Yeni Sakarya” ismi verilen ilk Milli ve Yerli Elektrikli Tren Seti projesinde de 2 setin tamamlanarak hizmete sunulduğunu bildirdi. Seri üretime geçildiğini, 2030 yılına kadar bu tren setlerinin sayısını 56’ya tamamlamayı planladıklarını açıklayan Uraloğlu, “Saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesinde de tasarım çalışmalarında son aşamaya geldik. Bu yıl prototip üretimin tamamlanmasını planlıyoruz Milli Banliyö Tren Seti Prototip araç üretimi çalışmalarımız da devam ediyor” dedi.
Yerlilik Oranı Yüzde 85’e Ulaşacak
Bakan Uraloğlu,”Elde edilen bilgi birikimi ve tecrübe ile ülkemizin ihtiyacı olan raylı taşıtlardaki yerlilik oranını arttırdık. Lokomotifimizin yerlilik oranı şu an için yaklaşık yüzde 65.
Ama seri üretimde bu rakamı yüzde 85’e çıkarmayı planlıyoruz. Buradan gururla belirtmek istiyorum ki artık lokomotif sektöründe kendi teknolojisine sahip sayılı ülkelerden biriyiz. Elde ettiğimiz tecrübe ve bilgi birikimi sayesinde, bundan sonra ihtiyaca uygun lokomotiflerin üretiminde yurtdışına bağımlılığımız kalkmış durumdadır. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde daha nice büyük proje ve hizmete imza atacağımıza da inanıyorum” diye konuştu.
İlginizi Çekebilir